El nomenament de la Unesco del passat novembre va ser un dels fets més destacables, un reconeixement que va situar un important focus d’atenció sobre el món dels castells. Aquest protagonisme, com tot en aquesta vida, pivota sobre dues cares. Una, de bona, la projecció de la imatge social dels castells, la difusió dels seus elements implícits, els seus valors, el seu simbolisme, la seva repercusió sobre el conjunt de la societat... I una altra, de menys bona (o no). I és que guanyar en visibilitat també comporta situar-se en el punt de mira, i haver de tractar i resoldre determinades qüestions sota el microscopi de molts observadors, convertint en debat públic molts aspectes més propis de la cuina que de l'aparador.
Tot aquest preàmbul (que perfectament em podia haver estalviat, la veritat) no té altre objectiu que el d'acabar dient que avui, 26 de març de 2011, és un "dia C”, el dia de l’Assemblea de la Coordinadora de Colles Castelleres de Catalunya. Una assemblea anual que es presentava intensa, complexa i densa, amb una ordre del dia on s’inclouen aspectes que cal debatre de manera pausada i amb visió de futur però que provoquen posicionaments força oposats entre les diferents colles.
Especialment conflictius són el que té a veure amb la canalla i, per suposat, el que més tinta ha generat durant l’últim mes: la inclusió de publicitat en les camises castelleres.
L'assemblea ja ha terminat, i el món casteller ha decidit. Però ara no vull parlar dels resultats, els acords, els posicionaments, les divergències i confluències, arguments i opinions, etc. Potser ho faig demà, o demà passat, o d'aquí a 59 dies. Simplement volia deixar constància del que durant tot el dia em ronda pel cap. Que avui era un dia "C". Perquè "castells" s'escriu amb "C". Un dia C amb majúscules: Coordinadora, Colles, Castells, Canalla, Camises... Consens?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada